Dear DAVID Community,

As you are probably aware, the entire DAVID company, team and product range has been integrated into HP Inc.
This forum is now read-only. Relevant content has been migrated to HP and merged into HP's Support Forums on November 1, 2016.

To start new discussions for 3D Scanning, please register and post your new topic at the HP Support Forums

Relevant

Anything that doesn't fit the other topics should go here.

Relevant

Postby MagWeb » Sat Oct 15, 2016 11:17 pm

Relevant content from this forum will be migrated to HP and merged into HP's Support Forums

So this forum is a "dear" one?

Sorry, anybody able to set a "relevant" flag to any of 30k posts?
Who judges the relevance of my 2499 posts?
Forget it. I'll do it until Oktober 31, 2016 and push the red button for my posts myself.

Saw a fresh start-up, its rise, its power - Now : Sold out.

Sorry:
Das erste Mal Deutsch hier von mir:

Man kann ja Bücher verbrennen. Ein Forum zu "mergen" ist hingegen nur Geschäft.

Unterm Strich war ich nur blöd. - Schade, das nach fast 10 Jahren sagen zu müssen.

BYE
Gunter
MagWeb
Moderator

Re: Relevant

Postby VDX » Sun Oct 30, 2016 4:40 pm

Hi Gunter,

... ich habe DavidLaserscanner auch seit der Zeit als Uni-Projekt beobachtet/begleitet und auch mit Sven bei ein paar Messetreffen über Möglichkeiten und Entwicklungswünsche gefachsimpelt ... ja, ist schon schade um die "kommerzielle" Wende und den Ausstieg aus der Community :(

Hab' das Gleiche (bzw. schlimmer) aber auch schon mit der "Abspaltung" von Makerbot Industries aus der RepRap-Community mitgemacht und mit ein paar anderen Entwicklungen, wo ich nicht ganz so mit ivolviert war :?

Das war auch mit ein Grund, warum ich bei meinen eigenen Entwicklungen seit etwa 10-15 Jahren auch fast nur noch privat aktiv bin ... und nur gelegentlich über "direkte berufliche Verwicklung" Teile herausklinke und beruflich ausarbeite - die letzten 6 Jahre vor Allem Laserentwicklung/Applikation, seit 2 Jahren Pastedispensen ...

Viktor
VDX

Postby NARMELLA » Mon Oct 31, 2016 12:21 pm

Aye!

Unfortunately it calls "BUSINESS" :(
It does not matter who are you and what did you here in this forum.

Goodbye
Data projector : NEC VE 281
Camera(s) : Canon eos 600D (3x)
Software : Lets scan 2.5 + David laser scanner 3.9
گشتاور صنعت تبریز
NARMELLA

Postby micr0 » Mon Oct 31, 2016 12:58 pm

NARMELLA wrote:Aye!

Unfortunately it calls "BUSINESS" :(
It does not matter who are you and what did you here in this forum.

Goodbye

Exactly! Still disappointing. Though having expectations otherwise was almost definitely naive.
µ
micr0

Return to General Discussion